Madame Tussauds İstanbul

Madame Tussauds İstanbul ‘un açılacağını duyduğumda hem müze, sergi gezmeyi çok sevdiğimden, hem de son bir yıldır terör, darbe ve saldırılarla gündeme gelen şu güzel İstanbul’da böylesi bir kültürel yatırım yapıldığından dolayı çok sevinmiştim. Sevinmiştim de ama küçük bir sorunu atlamışım. Müzeye girdikten kısa bir süre sonra hatırladım. ”Ben her türlü heykelden deli gibi korkuyordum.”

Şaka yapıyorsun demeyin zira gerçekten çok korkuyorum. Hatta olayı şöyle anlatayım müzeye girdik ve sola döner dönmez Osmanlı Padişahları bizi karşıladı. Hayatımda daha önce padişahları hiç görmediğimden benzemiş mi benzememiş mi bilmiyorum. Zaten hatırlamıyorum da balmumu heykellerinin nasıl olduklarını da çünkü müzeye girdiğimiz ilk beş dakika acayip korktum. Allah’ım neden geldim buraya dedim. Korku tünelindeymişim gibi hissettim.

Padişahların oradan hızla uzaklaşıp sağa dönüyoruz ve  sohbet etmek için bizi bekleyen Yaşar Kemal ile karşılaşıyoruz. Lakin ben bir balmumu heykel ile gözgöze gelmeye henüz hazır olmadığımdan uzaktan fotoğrafını çekip usulca ikiliyorum. Bu sefer ise karşımıza Mozart çıkıyor. Hemen yan tarafında ise Einstein.

Ve hazırsanız korkumuzun yerini eğlencenin almaya başladığı dakikalara geliyoruz. Her şey Steve Jobs’u görmemizle değişiyor. Jobs’un minimal düşüncesinin hayranı olan biri olarak kendisiyle mesafeli bir samimiyet kuruyorum. Ve müzedeki ilk selfiemizi de böylece çekiniyoruz. (korkuyu yendikten sonra Allah selfieler espriler….dırınım dırınım oynayan kız emojileri koyun buraya)

Biraz daha ilerliyoruz ve yakın zamanda kaybettiğimiz Muhammed Ali bizi düelloya davet ediyor. Hemen karşısında ise ”u-a dev adam” dendiğinde aklımıza gelen ilk isim. Tabi ki Hido. Basket olur mu dersiniz?

Futbol köşesine geçelim, özellikle erkek çocuğunuz varsa hiç şüphesiz müzede en çok eğleneceği yer burası. Neymar, Messi ve Arda üçlüsü gol sevinçleri ile bizi karşılıyor. Ancak gerçekten Messi tam bir hayal kırıklığı hatta ben bile heykelinden daha çok Messi’ye benziyor olabilirim ama ya Arda. Arda tam anlamıyla birebir tıp demiş burnundan düşmüş.

Biraz nostalji yapalım mı? işte karşınızda; kadife kumaştan ispanyol paçalı pantolonu ve parmağındaki yüzükleriyle Barış Manço; makyajı, payetli döpyesi ve sivri burun ayakkabılarıyla  Zeki Müren; onunla özdeşleşmiş duruşu ve siyah takımıyla Michael Jackson.

madame tussauds istanbul 0

Genç kızların neden sevdiğini anlamadığım Justin Bieber’da tabi müzedeki yerini almış. Genç kızları bekliyor. Aynı alanda Rihanna ve Beyonce da en gerçekçi haliyle boy vermiş.

madame tussauds istanbul 9

Hiç yaşlanmayan genç kızların,(misal ben) hayranı olduğu ve yaşlanmalarına rağmen karizmalarından karizma eksilmeyen yakışıklı Hollywood starlarına (misal yukarıdakiler) geçiyoruz. Brad Pitt ve Angelina ayrılmalarından sebep müzede iksi yan yana konulmamış. David Beckham ise karşısında oturan Victoria’ya bakış atıyor.

madame tussauds istanbul 7

Trump’la neredeyse davalık olan Madonna, Brad’den ayrılmış Angelina ve müzedeki en rahat köşeye kurulmuş Victoria ise Grand Pera’daki Madame Tussauds İstanbul balmumu heykel müzesinin kadın figürleri arasında yer alıyor.

madame tussauds istanbul 3

Sonuna geldikçe ”ya bitti mi” diyor insan ama malesef Kıvanç Tatlıtuğ, Demet Akbağ ve Kerem Bursin ile sergiyi noktalıyoruz. Müzede toplam 50’ye yakın figür bulunuyor. Her yıl 3-4 figürün daha eklenmesi planlanıyor.

madame tussauds istanbul 2

Heykellere dokunabiliyor ve onlarla fotoğraf çekilebiliyorsunuz. Hatta en ilgincini de söyleyeyim hayatım boyunca hiç bir zaman insanların heykellerle neden fotoğraf çekildiğini anlamazdım. Ancak gerçekten çok eğlenceliymiş. Arda ile selfilere doyamadık. Kerem Bursin ile uzun uzun poz verdik. Neymar’ın 25. yaşını kutladık. Brad Pitt ile ”sen kaybettin Angelina” pozu verdik. Tifanny’de Audrey Hepburn ile akşam yemeği yedik. Tom Crusie’un motoruna binip çılgınca gezdik. Kısacası çocuklar gibi eğlendik. Korktuğumuz ilk beş dakikayı unutup çıktık müzeden.

madame tussauds istanbul arda

Ulaşım ise oldukça kolay çünkü müze İstanbul’un göbeğinde. Taksim’deki Grand Pera alışveriş merkezinin eksi ikinci katında. Hafta sonu ve ya tatil günlerinde gidecekseniz önceden bilet almanızı tavsiye ederim. Detaylı bilgi için Madame Tussauds İstanbul’un sitesini ziyaret edebilirsiniz.

***Fotoğrafların izinsiz kullanımı yasaktır.

*** söylemezsem içimde kalır gidip gezmesi gerçekten çok eğlenceli ama inanın heykel yapılmasının neden günah olduğunu da insan bir kere daha anlıyor. Sanki canlanıp da hareket edeceklermiş gibi. Bence korkmakta çok haklıyım. 🙂